Banners

Tuesday, January 24, 2012

hidup ini penuh dengan cabaran

2 hari cuti sempena CNY ni...aktiviti aku utk 2 hari ni xde la...duduk memerap jew kt umah...mengemas, memasak (bt kew..!!) dan plng penting tgk tv hihihi...yg plng best tgk kt channel s one..citer korea..nk kuar pn xtau nk ke mana slps trauma hri jum ari2 naik ktm pny psl blk umah hmpr pkl 7 smbl rendah hujan ari2...slalu aku naik ktm pkl 5 ptg pkl 5.30 dh smp umah. di sebabkn cti pjg rmai yg ambl kesempatan pulang ke kampung..public transport pnh dgn org..smp 2 train aku lpskn disebabkan pnh mcm kt negara india..berasak-asak, xpk org langsung...bad attitude btl la pengguna ktm ni..mmg bikin pns la..(kpla kuar asap la...)






ketika itu aku kt ktm bndr tsk selatan lps berjmp kwn aku siap kan skrip yg byk silap 2...aku dah tau ari2 cti, maka aku lekas pulang utk mengelak semua itu, tp tdk dpt di elakkan..smp sna, aku tgk rmai org menuggu train, xpnh aku tgk wpun aku pnh blk dr  utara tp xpnh plak cmni..aku pn redah jew la lautan org...tunggu spt biasa pkl 5..tgk manusia dlm train padat mcm sardin, kalau xthn blh pengsan aku rsa...aku bt alternatif naik star trun m.jamek dn naik putra dan ketika itu hujan lebat, nasib aku bawa pyung spt org kta sediakan pyung sblm hujan...aku pn redah jew la blk umah..akhirnya aku smp jga umah wpun destinasi dkt jew di sebabkn byk kekangan hmpr 2 jam jgak la nk pulang keumah..klau naik keta dh smp melaka kot hahaha...


mungkin di sebab itu, suhu bdn  xmenentu, kplaasik pening jew...2 kna rehat 2 hari ni hahah... mungkin esk smbung bt skrip la...arap lps repair ni..skrip 2 org trima la...dh berminggu asik menghadap skrip ni jew hahah...


lastly, nk wish to all my chinese friends and in malaysia dan di mana jua anda berada...happy chinese new year. 



No comments: