Banners

Friday, December 23, 2011

pRoSeS kE aLaM bArU.....

klau dr tajuk entri ni apa korang pikir psl dunia baru?mesti bermcm2 di kotak pikiran korang semua kan..mksd aku dunia aku skrng ni adalah dunia di kampus tbe2 bertukar dunia kerja yg sememagnya sgt mengcabar dan persaingan yg sgt sengit..dulu setelah mendapat segulung ijazah, org katamudah dpt pekerjaan yg bgs2,jd pegawai la doktr la lawyer la mcm2 la...(brp byk la hah hihi).setelah peredaran zaman,segulung ijazah bukan menjada tiket utk dpt kerja yg idam2kan,byk cabaran perlu dirintagi.pensyarah aku pn ada sarankan aku melanjutkan pengajian dalam master tp sapa nk tanggung yuran pengajian aku nnt...maka aku kna jgak la mencari kerja.sedara,kawan ,jiran semua dah mula tny dh keje kew blm...aku dah rasa bahang tension ni hiihi...aku pn kadang menyesal atas decision aku ari2 berhnti keje,sb nya aku xska environment kt sna,boring stress...setelah duk umag berbulan ni bru aku sedar...2 la tnda org x bersyukur...tp nk menyesal xberguna lg...mungkin rezeki aku kt sna setakat 2 jew...mungkin rezeki aku lbh baik di tmpat lain...aku xkn berputus asa...aku mesti bersemangat...


sementara mencari keje ni mcm2 aku pk nk bt business la apa la...mcm2 business la nk bt,xtaula jd kew x business aku ni hiihi...dlupnh jgak la jual shawl...tp terkubur jew sb partnet aku dh bz ngan kerja so business 2 xdpt nk truskan...aku harap aku dpt keje yg terbaik utk aku dan aku akn bertahan kerja kt situ selama yg mungkin....

No comments: