Banners

Sunday, December 6, 2009

iNikAh KeSuDaHanNyA......pArT 2

pArT 2

Aku mesti bgtau kat Atuk ngan Tok Abi ni perkara sbnr.....
Atuk, Tok Abi,bkn Mia mahu membantah tpi ini soal masa dpn Mia, Mia xblh beri jwpn tergesa2...lgpn ati Mia ni sudah dimiliki org lain, Mia xblh lupakn dia....(semua keluarga aku,mdgr dan tercengang dgn kta2 aku, sbb aku pn xtau mcm mna aku punyai kekuatan ckp hal yg sbnr hehe..yela aku ni pendiam ckt dlm ahli keluarga aku ni huhu...)
Mak Ngah aku mencela, Mia dah ada pakwe la yer...tpi kta org kte xblh nk tolak pinangan nak raja 2..tp Mak Ngah, kte pn dr keturunan raja jga, xpe la klau kte tolak pn...npa kte je nk jga air muka org lain pdhal hati kte ni akn merana...(amboi2 makin berani si Mia ni mcm berdebat plak huhu...)
Btl kta Mak Ngah kamu 2, kta Tok Abi...kamu xblh tolak pinangan raja muda 2...Ati Mia xkeruan, pandangan dia skrng ialah buah hatinya Ari....Tok Abi tmbh lg, Mia kna ptus ngan pakwe Mia 2, lg 2 mggu kte g Riau, knl sanak saudara kte kt sna, Mia knl dlu ati budi raja muda 2, namanya Putera Iskandar Syah.
"Wow kak Mia jd permaisuri la lps ni hihi" cela sepupu aku yg msh berada di tngktan 4,"Alia la je la yg kawin ngan ank raja 2,ganti kak Mia blh x"..(aku serius ni, klau blh, aku akn still ngan Ari..hihi best nya...sempat jga aku berangan ni....)." Atuk aku tmbh, mna blh, 2 dah lompat dr susunan tau..."
Ati Mia xblh thn lg, kali ni Mia beranikan diri membantah...."Mia xsetuju, ni hal hidup dan mati Mia, Mia yg akan duduk sebumbung ngan dia, Mia yg akn tanggung derita ni semua...Mia xsangup berkasih ngan bdk Mia xknl...Mia xblh terima..Mia blh terima Ari je dlm hidup Mia..dia phm ati dan perasaan Mia", mengalir air mata aku stlah sekian lama aku pendam kan perasaan aku ni, aku ingt aku membina istana dgn kekasih hati slps tmt pengajian nnt.Aku tdk mampu tahan menghadapi situasi ni, aku menangis dan terus beredar dari umah Atuk.Semua Keluarga aku panggil aku, aku tak peduli aku terpaksa pergi....

KONFLIK BERTAMBAH RUMIT

Aku terus telefon Ari,dan ingin berjumpa dgn dia.."Mia npa ni,npa menangis, bkn Mia skrng kt umah Atuk.." bingung Ari di buatnya, ble dia dgr aku nangis..."Ari, Mia nk jmp Ari skrng jga..urgent..ok2", "tp Mia jgn nangis lg, Ari risau la Mia nangis2 ni syg...syg drive elok2 tau jgn nangis...jmp kt tmpt biasa." kata Ari nasihatkan buat hatinya itu.
Ari dah smp terlbh dahulu, dia terus mendptkn aku, "Mia npa ni syg..dr td menangis je ni..." "Ari, Mia xtau nk ckp apa, tp apa rancangan kte menemui jln kebahagiaan x akn kesampaian.."...."npa Mia ckp cmni" Ari rsa plik ngan Mia sjak dr td Mia asik menangis, dia xdpt meneka apa yg dpikir olh buah atinya ni...."bak kta pepatah hrp kan pns smp ke ptg tp hjn di tgh ari, arap kan bahagia bersama kekasih ati tp"....Ari mencela, ait napa syg ni tbe2 pnuh ngan bermadah ni hehe, gelak Ari, plik lht aku ni pndai bermadah hehe ( dlm ati kta pndai jga aku ni bermadah kasih yer hehe)...
"Mia, apa yg Mia merapu ni"..Ari pgang tgn aku dan berkata,"Ari, syg Mia tau apa jua yg melanda Ari tetap sygkan Mia tau"...dia kucup tgn aku, lg bertmbh la cucuran air mata aku ni mcm air terjun da hehe..."tp Ari, Ari xdpt nk kotakan semua janji Ari 2"....."Npa plak syg..Ari kan dah janji ni" bertambah bingung dibuatnya...Aku pn mulakan citer dr A to Z, biar phm buah ati aku ni huhu..dia plak nk bermadah2 plak huhu dah la ati aku ni tgh sdh....
"Btl ke ni Mia"..kta Ari kt aku, "cmne ngan Ari...Ari syg sgt ngan Mia tau..Mia yg mengubah Ari jd manusia yg berguna dau tau hormat ibu bapa Ari...Mia tau kan perangai Ari cmne dahulu"..."Mia tahu tp Mia xtau nk bt apa skrng ni".Ari ni ank ahli perniagaan yg berjaya di KL ni. Ayah ni antara yg tersenarai dlm org yg terkaya di Malaysia.Aku knl dia kt YM. Dlu aku ska chating, dr situ la aku knl dia, msa 2 hny sekdr berkawan je,jarak umo kami 6 thn aku 22 thn dan dia 28 thn, dia bekerja di syrikat ayah dia.Tp lama kelamaan ati aku dah syg dgn dia..biasala ank org kya pnya perangai "playboy" hehe..mmg teruk la dia 2 dlu (kutuk jap pakwe aku ni hehe), tp suatu ari dia kna tpu ngan bdk "playgirl", abis duit duit dia kna kbas, smp ayh dia nk tarik semua allowance dia..pas2 bru la dia mnyesal dan skrng ni setia ngan aku je hehe,lgpn dia camtu sb dia kurang kash syg sr ibu bapa dia,bapanya sbuk ngan business, ibunya sbk ngan spa milik perniagaan ibunya.
"Mia, Ari tak sanggup nk berpisah ngan Mia, Mia adalah sbhgian hidup Ari,Mia yg mengajar erti kehidupan dan kash syg" air mata kelakian Ari mua mengalir, dia tak sanggup utk melpskan kekasih atinya kpd org lain..."Mia apa kta kte lari dr sini, kte bina istana kte kt tmpt lain"....."kt mna Ari kte nk lari"....."kt mna saje,Kte blh tnggl kt London, Paris..mna2 je la Mia".....(mcm dlm drama plak rsanya,mcm citer Cinta Blaqis plak hehe). "Tapi Ari, Mia xnk mencalit arang kt muka kt Ma dan Abh. Mia.. xnk mcm dlm citer Cinta Balqis 2, hidup kte xkn bahagia Ari, Walaupun kte byk harta....."Hmm tp cmne Mia, Ari xnk Mia hidup ngan org lain....." pening aku dibuatnya, aku sayang Ari tp aku jga nk jga maruah keluarga dr tercemar kerana tindakan yg tdk waras dr aku.
Tiba-tiba, Ma telefon..." Mia byk kali Ma call xangkt2, risau Ma tau.Atuk pengsan, Atuk kt Hospital Pantai, cpt dtg tau.."kta Ma. Aku berketar2, "npa Mia?" kta Ari, "Atuk pengsan, atuk kt hospital skrng ni..ni semua salah Mia, Mia yg bt Atuk jtuh skt"Aku jd termangu serba salah bersarang dalam kepala. "Jom jenguk Atuk, ni semua bkn slh Mia dah takdir Mia", Ari menyedapkan ati aku....


[APA TERJADI NGAN ATUK MIA,SAKIT TENAT KE...ADAKAH MIA AKAN MENERIMA RANCANGAN ARI, LARI DARI MALAYSIA, TUNGGU TAU PART 3 YG LEBIH KONFLIK SMP KORANG NK MKN CORNFLAKES HEHE]

No comments: