Banners

Monday, July 11, 2011

AkTiViTi Ari MiNgGu....

Tiap2 minggu aku slalu jln2, tp minggu ni aku kna duk umah xblh kuar sb kt kl ni ada segelintir masyarakat bt perhimpunan haram atau bersih....byk jln di tutp so, baik duk umah jew tgk tv lg bgs huhuhu...dr pg tgk tv smp naik bosan la...tv pn bosan tgk aku haha...so baik aku bt aktiviti lain...pikir pny pikir smp perut aku pn bekeroncong...dpt la 1 idea iaitu aktiviti arini memasak la hihihi....Resepi arini ialah sausage roll...mmg snang jew resepi ni...

Bahan-bahan

  • sausage cocktail (ikut korang la nk rsa apa aku plh aymmas perasa cheese)
  • kulit pastri jenama kawanku (xpyh korang susah2 nk uli pastri ni,dpt kn jew kt supermkt hihi)
  • 1 biji telur
  • sedekit serbuk kari
  • sedekit lada hitam
  • serbuk oregano
Cara-cara

  • mula-mula,rebus dlu sausage smp msk (ada cri2 chef x hihi).slps sausage masak,ketepikan dahulu..
  • kemudian ambl kulit pastri td, bhgikan kpd dua bhgian...
  • ambil sausage td ltk serbuk kari ngan lada htm ckt,pas2 balut kt kulit pastri 2...untuk mencantikkn sausage roll kte 2,sapukan telur di atas pastri dan taburkan serbuk oregano
  • bakar dlm ketuhar selama 10-15 min, suhu 210-230'c.Masak smp kekunigan
mmg sdp dimakan waktu ptg....blh di hidangkan untuk jamuan bday kew atau nk bg org tersyg kew hihihi..ikut la citarasa korang...hahhh inilah hasilnya nnt sausage roll...






No comments: